Õpileping

Photo by RDNE Stock project on Pexels.com

Esimene ülesanne

Kõik meie ümber on pidevas muutumises ja arengus ning mulle tundub, et see areng toimub järjest kiirenevas tempos. Väga paljud kurdavad pideva ajapuuduse üle. On vaja kindlustada enda ja oma pere materiaalne hakkamasaamine. Samas on väga oluline selle sama materiaalse hakkamasaamise jaoks omandada järjest uusi teadmisi ja oskusi. Kõik see on kaasa toonud elukestva õppe järjest suurema tähtsustamise. Eesti haridusvaldkonna arengukava 2021-2035 on üheks strateegiliseks eesmärgiks ja tegevussuunaks seadnud elukestva õppe.

Järgmise 15 aasta olulised märksõnad on elukestev õpe ja paindlikud individualiseerimist võimaldavad õpiteed õmblusteta õpikeskkonnas. Õppija saab oma õpitee kujundada vastavalt vajadusele ja võimetele, mh õppides väiksemate moodulite või õpiampsudena, mida saab arvestada formaalhariduse õppekava osana. (1)

Olen viimastel aastatel ka ise elukestva õppe vajalikkust tunnetanud ja seetõttu valisin teadmiste täiendamiseks ja värskendamiseks informaatikaõpetaja ainekava.

Eesmärgid

Milline on täiskasvanud inimese huvi ja motivatsioon õppida, sellele pannakse alus lapsepõlves. Paljud väikesed inimesed lausa tüütavad täiskasvanuid aina korduvate küsimustega: ”Miks? Miks? Miks?” Paraku paljudel hiljem selline huvi raugeb. Sellepärast ongi väga oluline, et oleksid olemas igale vanusele vastavad huvitavad ja ajakohased õpikeskkonnad. Minu esimeseks eesmärgiks on saada uusi teadmisi olemasolevate õpikeskkondade ja –võrgustike kohta, teadmisi õpikeskkondade trendidest ja arengusuundadest, teadmisi nende loomise, kasutamise ja haldamise kohta. Eriti oluliseks pean virtuaalsete õpikeskkondadega seotud tehnoloogiate ja standardite kohta teadmiste omandamist. Teiseks eesmärgiks on luua ja  kujundada oma personaalne õpikeskkond. Kaugemaks eesmärgiks sean personaalse õpikeskkonna ühe osana virtuaalse õpikeskkonna loomise.

Oma keskkonna loomist ja haldamist võib interpreteerida kui õppimist toetades erinevaid regulatsiooni, koordinatsiooni ja teadmiste ülesehitamise protsesse. Iga keskkond on erinev sõltudes õppija eelistustest, ootustest ja tema arengust. Andes õppijatele võimaluse valida ja kombineerida erinevaid vahendeid oma personaalse keskkonna loomiseks. (2)

Strateegiad

Eesmärkide saavutamiseks töötan läbi õppejõu poolt antud kursuse materjalid, teen õigeaegselt ja kiirustamata ära kõik kodutööd, loen vastavat erialakirjandust, suhtlen kursusekaaslastega ning loen nende ajaveebi. Kavatsen kasutada kursusekaaslastega suhtlemiseks Slacki, õppimisel ja tähtaegade jälgimisel erinevaid abiks olevaid äppe, nagu näiteks Trello.

Vahendid/ressursid

Õppematerjalid, kirjandus, internet, erinevad õpikeskkonnad, õppejõuga suhtlemine ja tema poolt antud tagasiside ning kursusekaaslastega suhtlemine

Hindamine

Oma eesmärgid olen saavutanud, kui:

  • Olen kursuse läbimise käigus midagi vajalikku õppinud ja uusi teadmisi omandanud
  • Olen saanud oskusi omandatud teadmiste praktiliseks rakendamiseks
  • Olen kursuse lõpetanud positiivse tulemusega
  • Olen loonud oma personaalse õpikeskkonna

Kasutatud allikad:

(1) https://kultuurikoda.eu/wp-content/uploads/2020/04/Haridusvaldkonna-arengukava-2021-2035.pdf

(2) https://tulevikuopetaja.edu.ee/moodul-ii/lisamaterjal-digitaalsed-opikeskkonnad/

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started